Op staande voet ontslagen vanwege diefstal. Kom ik door de screening van beveiligingsbedrijf?

Ik ben onlangs ontslagen omdat ik per ongeluk met een bedrijfspas contant geld heb gepind. Mijn werkgever zag dat als diefstal, maar heeft géén politie ingeschakeld. geen discussie over mogelijk. Ik heb gesolliciteerd bij een beveiligingbedrijf. Nu moet ik gescreend worden. Komt deze "diefstal" naar boven bij de screening, aangezien dat mijn ex-werkgever géén politie heeft ingeschakeld? Voor de rest ben ik nooit in de fout gegaan.

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
crispy
een jaar geleden
Screening bestaat in heel veel gradaties. Als je gescreend wordt door de AIVD dan komt het onherroepelijk naar voren dat je op staande voet bent ontslagen bij je vorige werkgever.
Als je alleen een VGB of een VOG nodig hebt, dan zien ze alleen je juridische verleden.
Jeroentjuuuh
een jaar geleden
Ik heb bij een particuliere beveiligingsbedrijf gesolliciteerd.
erotisi
een jaar geleden
Er kan naar een verklaring van vorige werkgever worden gevraagd
LeonardN
een jaar geleden
"Ik heb bij een particuliere beveiligingsbedrijf gesolliciteerd."
Dat maakt niet uit.
Ze gaan wel OF niet oude werkgevers bevragen.
En dan nog is de vraag of ze precies die werkgever wel of niet bevragen.
En dan is er nog de kleine kans dat die werkgever dat verzwijgt.
paulus811
een jaar geleden
Per ongeluk met een bedrijfspas geld hebt gepind...yeah right. En ook per ongeluk de juiste pincode ingetoetst. Niet erg aannemelijk verhaal...
HeerVoldemort
een jaar geleden
En zo gaat het niveau van de PBO's dus nooit omhoog...

Antwoorden (1)

Het is moeilijk om te zeggen of je door de screening van een beveiligingsbedrijf komt. Het hangt af van de beleidsregels van het bedrijf en de ernst van de diefstal. Als je een strafblad hebt, is de kans kleiner dat je wordt aangenomen. Het is belangrijk om eerlijk te zijn over je verleden tijdens het sollicitatieproces.
10 maanden geleden